build.mk Homepage
Forum Home Forum Home > Главни теми > Урбани прашања
  Active Topics Active Topics
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Квалитет на воздухот во Скопје

Bookmark and Share
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 41>
Author
Message
  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
+Protagorist View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Nov-2012
Online Status: Offline
Posts: 3588
  Quote +Protagorist Quote  Post ReplyReply #261 Posted: 17-Jan-2013 at 20:26

изгледа зот толку јарболи низ градов та вентилатор ваму вентилатор онаму и ќе се пролуфтира утре воздухот впрочем поефтина опција од дислоцирање фабрики,рушење брани,рестрикции за возила итн.

ајде држи муабетот и за итно осовременување на филтрите по оџаците,но повторно тоа нема да го реши утре никаквиот провев,и без тоа скопската магла од секогаш била проблем за дишни патишча


HaјсилнoтoOpужјe е вo caмитeHac cинaпoвo3pнo co НaдeжВepaЉубoв
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #262 Posted: 17-Jan-2013 at 21:56
Previous
 
Најлесно и најевтино е да се дислоцираат жртвите на труењето 3 метри под земја, многу поевтино и многу поисплатливо отколку дислоцирање на загадувачите.
Back to Top
HugoGoulding View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 05-Feb-2011
Location: Skopje
Online Status: Offline
Posts: 1304
  Quote HugoGoulding Quote  Post ReplyReply #263 Posted: 28-Feb-2013 at 10:21
МАКЕДОНИЈА | 28. FEBRUARY 2013 - 9:45

Големата загаденост на воздухот предизвикана од стариот возен парк



Загадувањето на воздухот во голема мера е резултат на согорувањето на горивата од возилата од возниот парк во Р.Македонија. Согласно податоците од државниот завод за статистика и податоците со кои располага Групацијата на импортери на моторни возила, при Сојузот на Стопански Комори на Македонија, во Р.Македонија секојдневно се експлоатираат околу 400.000 возила, кои го сочинуваат активниот возен парк стар до 20 години.

Најголем дел од возилата од возниот парк во Македонија односно околу 80% од возилата немаат заштитни филтри и емитуваат огромна количина на штетни честички ПМ10 и ПМ 2,5, во атмосверата. Овие возила имаат катализатори од првите генерации кои со оглед на староста на возилата не функционираат и со тоа не ги исполнуваат ниту декларираните норми

Токму затоа групацијата на импортери на моторни возила при ССК, апелира за воведување на нормата Еуро 4 за половни возила во првиот квартал од 2013 година.

Во Скопје мерењата на штетните честички на воздухот покажаа дека загадувањето е 20 пати поголемо од дозволените граници. Според европските стандарди максимално дозволената граница е 50 милиграми на кубен метар.

Најголемо е загадувањето во главниот град, кое пред се е предизвикано од стариот возен парк односно старите возила, кои се најопасни за здравјето на граѓаните, посебно старите дизел системи со нивните издувни честички.

Според анализата на Светска Банка објавена неодамна во Македонија годишно умираат по 1.350 луѓе како резултат на загадувањето на воздухот со ситни лебдечки честички ПМ10

Во извештајот на Светска банка е наведено дека доколку Македонија се насочи кон намалување на честичките ПМ10 и ПМ2,5 до вредностите на европскиот лимит, во тој случај со тоа ќе се избегнат 800 смртни случаи, илјадници денови во изгубена продуктивнос, а тоа ќе резултира со 151 милион евра во здравствени заштеди годишно.

Значаен е фактот дека новите возила се карактеризираат со ниска емисија на ЦО2 и штетни честички во воздухот, и истите располагаат со посебни филтри кои ги задржуваат штетните канцерогени честички и не ги пуштаат во атмосферата.

Во 2012 година е остварена најниската продажба до сега. Во 2012 година се продадени 4.816 нови возила односно 73% помалку во однос на 2008 година кога беше остварена највисока продажба.

Поради драстичниот пад на продажбата на нови возила, практично не само што не се обновува возниот парк, туку се зголемува староста на возниот парк во Македонија

Сметаме дека сега е моментот да се реализира нашето барање за воведување на нормативот Еуро 4 за половни возила, бидејќи согледувањата се дека со увозот на преку 114.000 користени автомобили во последните три години е задоволен социјалниот момент кај граѓаните кои не беа во можност да купат нов автомобил. Тие успеаа да го заменат својот престар автомобил со стар автомобил кој и понатаму не одговара на еколошките стандарди.

http://sitel.com.mk/golemata-zagadenost-na-vozduhot-predizvikana-od-stariot-vozen-park

Edited by HugoGoulding - 28-Feb-2013 at 10:21
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #264 Posted: 28-Feb-2013 at 17:44
Од дотичната телевизија на насловот "Големата загаденост на воздухот предизвикана од стариот возен парк " требало како новинари и да постават прашање - "А кој тоа е одговорен за носење на кршот од ЕУ во МКД"
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
zdravozivo View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 04-May-2012
Location: Kavadarci
Online Status: Offline
Posts: 211
  Quote zdravozivo Quote  Post ReplyReply #265 Posted: 28-Feb-2013 at 18:43
Ако сакаат да се продаваат нови коли нека ги стимулираат банките за поволни кредити и лизинзи, нека ги намалат каматите,
Ако сакаат да го намалат увозот на возила кои емитуваат штетни гасови, нека ја зголемат царината за нив, а нека ја укинат за еуро4+

Може не баш реална но сепак многу по убава опција од оваа што сакаат да ја направат.
И сега што,пак за 1-2000 евра колите ќе рипнат на цена?
Back to Top
tonikostov View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Oct-2009
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 127
  Quote tonikostov Quote  Post ReplyReply #266 Posted: 28-Feb-2013 at 21:05
ако се направи истражување ќе се заклучи дека голем дел од возилата заглавени во сообраќајниот метеж превезуваат само 1-2 патници.
ако се смени навиката, ако се организира подобро јавниот превоз, единствено тогаш може да очекува намалување на загаденоста на воздухот.

Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #267 Posted: 12-Mar-2013 at 20:49
Nikoj ne go recka narodot deka sekoj den poleka umira so svojte najbliski truejki se,duri i na izbori.

Pcovisuvame poleka kako bolni kucinja,da ne ti se veruva:


1.Partijata na vlast vetuva novi katni garazi,teniski igralista.. i sl.
2. Opozicijata vetuva ke sadele trevnici i ke obnovuvale muzei na grad Skopje.

Se znae koi se zagaduvaci na Skopje ne ja vrtite temata nakaj kolite, ete vi pogore edna platena dusa na klipot koj ja smeni prikaznata otkako mu go kupi 50% vesnikot.

Istite koli vozat i na leto pa ne e vozduhot vakov. Inaku kolite sto se uvezoa vo prosek se EURO 3 ne samo katalizatori tuku i dpf filtri za cesticki imaat. Toa se 3 avionski stanici podobri otkolku pred da bide donesen zakonot za uvoz.



Edited by Oxygen - 12-Mar-2013 at 20:49
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #268 Posted: 22-Apr-2013 at 18:31
Некој се загржи за масакрот во Скопје, дрќава сооучесник со тоа што ги остава и ништо не презема.

ДОМ бара одговор од инспекторите: кој е фантомскиот загадувач од Железара?
http://www.plusinfo.mk/vest/89598/DOM-bara-inspektorite-da-otkrijat-koj-e-zagaduvachot-vo-Zhelezarnica



Доколку инвеститорите во услови на криза немаат можност да инвестираат во опрема која ќе придонесе за намалување на загадувањето на воздухот, зошто Владата не обезбеди поддршка за кредити за инвестирање инсталации кои ќе значат намалено загадување и подобро здравје и за вработените и за околното население? Доколку недостасува стручен кадар и опрема во инспекциските служби, зошто не се обезбедат буџетски средства за да се надмине проблемот?

Edited by Oxygen - 22-Apr-2013 at 18:33
Back to Top
alexsend View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 11-May-2011
Location: Скопје, Центар
Online Status: Offline
Posts: 2085
  Quote alexsend Quote  Post ReplyReply #269 Posted: 22-Apr-2013 at 18:41
Треба да се сликаат и облаците кои излагаат од Усје....страшно
Јас Скопје никогаш не сум го замислувал вака.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #270 Posted: 22-Apr-2013 at 19:11
Абе уште филтри да и купиме на Железарница. Водата ние им ја плаќаме, струја веројатно користат некои повластени тарифи, па уште сега немале пари за филтри, па буџетски средства требало за ова. Како само за вакви работи немаат пари, а секоја година завршуваат во добивка, спонзорираат разни манифестации, сопственикот има уште десетици други фирми и тој немал пари да издвои за да купи филтри. За ова постои една поговорка која вели: Мижи асан да ти баам, навистина не знам што повеќе да кажам.

Инаку, вакви облаци забележав и во неделата кога бев на Водно, јасно се гледаше како излегуваат од Железарницата. Срамота.
Back to Top
ehrlich View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 31-May-2012
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 1365
  Quote ehrlich Quote  Post ReplyReply #271 Posted: 04-May-2013 at 10:18
Можеби текстов се однесува повеќе на загаденоста во цела Македонија, сепак повеќето претпријатија се присутни во Скопје, па така еве што пишува Дневник денеска:

Датум: 03.05.2013, 18:42

ПОРАДИ KРИЗАТА, УШТЕ ДОЛГО ЌЕ НИ БИДЕ ВАЛKАНО

Металургијата побара одлагање на екостандардите

Металуршката индустрија ги нема стотината милиони евра потребни за да ги воведе сите еколошки стандарди до 1 април 2014 година и во изминатиов период сите металопреработувачки капацитети побараа одлагање на крајниот рок од Министерството за животна средина. Поединечни барања со образложенија и нови предлог-рокови доставиле „Макстил“ АД Скопје, Скопски легури, „Југохром фероалојс“ ДОО Јегуновце, „Фени индустри“ с. Возарци, Kавадарци, „Арчелормитал“ Скопје. Законот за животна средина овозможува одлагање до 2019 година на поединечни капацитети, со одлука на Владата. Дотогаш може да чадат и да загадуваат исто колку и досега.

Kапиталците имаат привилегии

Образложението на металургијата е дека моментно не можат да инвестираат во мерките за заштита на околината затоа што им е намален обемот на работење. Потенцираат дека инсистирањето да се инвестираат милиони за воведување нови технологии до април 2014 година ќе ги принуди да стават клуч на врата.

- Генерално се проценува дека сите компании ќе треба да инвестираат околу 200 милиони евра за да воведат филтри, пречистителни станици, нови технологии за намалени емисии во воздухот, водата и во почвите. Од овие пари најголем дел треба да ги дадат металуршките компании затоа што тие се тешка индустрија и нивните екоинвестиции се најскапи - велат во Министерството за животна средина.

Надлежните објаснуваат дека барањата не значат дека на сите ќе им биде одобрено одлагање, ниту дека сите одлагања ќе бидат до 2019 година. Во однос на загадувањето, смируваат дека одлагањето ќе значи дека истото загадување ќе го трпиме подолго од предвиденото, а ново загадување нема да има.

- Согласно со законот, ако не може да се постигнат условите за добивање интегрирана еколошка дозвола, Министерството ја известува Владата со предлог за добивање дополнителен рок, кој не може да биде подолг од 1 април 2019 година. Лани во јули беше донесена одлука за пакет-мерки за поддршка на црната и на обоената металургија, меѓу кои и пролонгирање на рокот за еколошка дозвола. Со тоа нема да се создаде опасност од загадување на средината со нови дополнителни емисии во однос на постојните, а инсталациите ќе може да ги реализираат активностите од оперативен план во целост и покрај сложените услови на стопанисување во време на светска економска криза - велат во Министерството.

Оттаму додаваат дека барањата од фабриките не значат дека сите ќе добијат одлагање. Стручните служби на Министерството секое барање го елаборираат поединечно и ќе го достават до Владата ако го оценат како реално. На одлагање на роковите може да се надеваат само фабриките што се од капитално значење за економијата и каде што екоинвестициите се огромни. За останатите индустриски сектори, текстилната, прехранбената итн., можноста за одлагање не важи и тие мора да ги исполнат еколошките обврските до април 2014 година.

„Макстил“ и „Фени“ први на листата

Прва компанија која практично веднаш по дадената можност побара одлагање беше „Макстил“, со образложение дека во желбата за инвестирање за заштита на околината ги спречила светската економска криза и неможноста да земат поволен кредит. Од „Макстил“ нагласија дека за исполнување на сите барања од дозволата им се потребни околу 18 милиони евра.

Од „Фени“, пак, кои досега инвестираа 10 милиони евра за подобрување на еколошките стандарди велат дека побарале одлагање за две од предвидените пет години.

- „Фени“ поднесе барање за одлагање на две обврски што произлегуваат од еколошката дозвола: рекултивација на одлагалиште за троска и системот за прочистување гасови од електропечките. Нашето барање се однесува за продолжување на роковите од две години, до 2016 година, а се должи на недостиг од финансиски средства поради актуелните глобални економски состојби, поточно ниската цена на никелот на светските берзи. Сите други обврски од ИСKЗ-дозволата ни се уредно завршени или се завршуваат во дадените рокови до 2014 година. Досегашните екоинвестиции го чинат „Фени“ над 10 милиони евра, каде што влегуваат два нови електростатски филтри, пречистителна станица за води, ремонт на двата стари електростатски филтри, валоризација на троска, систем за мониторинг на излезни гасови од рото-печки, имплементација на ИСО-стандардот за управување со животна средина итн. Дополнително ќе ни бидат потребни уште од 4 до 6 милиона евра, зависно од типот на опремата, за во целост да ги исполниме сите обврски - вели заменик-генералниот директор Никола Ризов.

Соња Христовска

Цементарница според прописите

Од „Усје“, кои не добија можност за одлагање, велат дека веќе ги исполниле сите барања на А-интегрираната еколошка дозвола.

- Сите активности пропишани во дозволата се завршени. Пред десетина дена успешно беше пуштена во работа пречистителната станица за атмосферските води, што е прв ваков пример во Македонија. Oд 1998 година, кога „Усје“ стана дел од Групацијата „Титан“, инвестиравме 68 милиони евра, од кои 36 милиони во активности кои директно се однесуваат на заштита на животната средина - велат во „Усје“.


Back to Top
FoSsiL View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 01-Mar-2009
Location: Аеродром
Online Status: Offline
Posts: 4699
  Quote FoSsiL Quote  Post ReplyReply #272 Posted: 12-May-2013 at 11:21
Македонија - Земја на чудата!
Back to Top
Andrej_LJ View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 20-Oct-2008
Location: Ljubljana
Online Status: Offline
Posts: 2954
  Quote Andrej_LJ Quote  Post ReplyReply #273 Posted: 12-May-2013 at 11:23
Еха, ова и на Кремиковци може вода да му носи! Само затворање на Железарата е спасот и единствената логична иднина за железара на 1 километар од центар на главен град. Типичен безумен мастодонт од комунизмот!
"Тaм, където глупостта е образец, разумът е безумие." Гьоте
Back to Top
gjoko View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 18-Jun-2011
Location: kicevo
Online Status: Offline
Posts: 6554
  Quote gjoko Quote  Post ReplyReply #274 Posted: 12-May-2013 at 20:37



не е за скопје,ама овде го постирав бидејќи ненајдов слична тема

СУДСКИ СПОР НА УРБАН ИНВЕСТ ПРОТИВ ФЕНИ
Фени загадува и ќе треба да плати
Фени индустри загадува и на Урбан инвест треба да му плати надомест на штета од 600 илјади денари. Вака пресуди Основниот суд Велес по тужбата на компанијата Урбан инвест од кавадаречко Возарци против Фени индустри заради загадување на животната средина со прашина и чад.

Фени индустри ќе треба да плати дополнителни 13 милиони денари за нематеријална штета и да преземе мерки за да го спречи натамошно нанесување штета.

Урбан Инвест поднесе тужба против Фени поради големото загадување со нечистотија од прашина и чад при обработката и транспортот на рудата.

http://www.mkd.mk/makedonija/ekonomija/feni-zagaduva-i-kje-treba-da-plati
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #275 Posted: 10-Jun-2013 at 23:22
Тајната на нашите Металурзи. Сега ми е јасно зошто чади Макстил така темно. Па не се нормални има ли по опасно нешто од ова.

МУ СЕ ЗАКАНУВА ЛИ ЕКОЛОШКА КАТАСТРОФА НА KАВАДАРЦИ?

„Фени“ бара да користи повеќе отпадна гума во печките



http://www.dnevnik.com.mk/default.asp?ItemID=1CD66E635FEF0F49BB4A1A0A78106380
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #276 Posted: 20-Jun-2013 at 08:05
Na zdravje im prodolzija rokot do 2019 godina da mozat da ne trujat kako gorivo i gumi da palat. Neznam dali od Aerodrom, Lisice i Centar ke ostane nesto do 2019.

Ние сме тоа што дишеме, загадувачите на воздухот ја чинат државата 250 милиони евра годишно!



Поради кризата, металопреработувачките комании добија можност наместо до април 2014 година, еколошки дозволи да обезбедат до  2019 година.



http://faktor.mk/archives/54086?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nie-sme-toa-shto-go-disheme-zagaduvachite-na-vozduhot-ja-chinat-drzhavata-250-milioni-evra-godishno



Edited by Oxygen - 20-Jun-2013 at 08:06
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15078
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #277 Posted: 23-Jun-2013 at 20:48
Железара, на дело









За сè има вторпат
Back to Top
Dexter26 View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 19-Nov-2010
Online Status: Offline
Posts: 2035
  Quote Dexter26 Quote  Post ReplyReply #278 Posted: 23-Jun-2013 at 21:03
Previous
 
Завчера, петок, 21 јуни 2013, од Милениумскиот Крст на Водно едвај се гледаше Скопјево, облакот од гасови беше толку голем и толку густ, што буквално делуваше како градот да е во урнатини како резултат на бомбардирање или земјотрес.
 
Ама еве, заврна и тоа не слаб град, бев во Ченто кога почна да врне, градот што заврна беше со големина на лешници, сигурно веќе утре, понеделник, 24 јуни 2013, нема да има никаква трага од облакот, освен ако Железара повторно проработи со полна пареа како што беше во четвртокот, 20 јуни 2013, кога црниот чад ме натера да помислам дека има пожар во Гази Баба или во Железара, но како што знаеме, лошите вести брзо патуваат, а со оглед на фактот дека немаше никаква вест за пожар, набрзо стана јасно од каде дошол црниот чад.


Edited by Dexter26 - 23-Jun-2013 at 21:07
Back to Top
Џоле View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar

Joined: 23-Apr-2013
Location: Скопје
Online Status: Offline
Posts: 15078
  Quote Џоле Quote  Post ReplyReply #279 Posted: 30-Jun-2013 at 12:04
Во меѓувреме, Железара

За сè има вторпат
Back to Top
Oxygen View Drop Down
Newbiе
Newbiе


Joined: 24-Jun-2012
Online Status: Offline
Posts: 14
  Quote Oxygen Quote  Post ReplyReply #280 Posted: 26-Aug-2013 at 09:05
Железара попладнево... (ФОТО)






http://www.mkd.mk/makedonija/skopje/zhelezara-popladnevo-foto
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 41>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down



This page was generated in 0.148 seconds.

Copyright ©2007 - 2024  build.mk

Коментарите на форумот претставуваат лично мислење на нивните автори и не претставуваат официјален став на build.mk.