Транспортен Центар/Железничка Скопје |
Post Reply | Page 12> |
Author | ||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21153 |
Quote Reply
#1 Topic: Транспортен Центар/Железничка Скопје Posted: 14-Mar-2022 at 11:34 |
|
Отворив една нова тема во врска со Транспортен Центар и Железничка Станица Скопје.
Просторот веќе 30-тина години не се одржува,тотално е запуштено и премногу валкано,неосветлено,несредено. Во прилог неколку денешни фотографии Од западната страна,голем дел и од билбордите веќе се распаѓаат плочникот кај Шехерезада и по цела должина е горе-долу ваков западниот влез кон Железничката и околината ... источниот влез кон Железничката источната страна |
||
Carpe diem
|
||
Влатко
Senior Member Joined: 01-Aug-2016 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 518 |
Quote Reply #2 Posted: 14-Mar-2022 at 15:00 | |
Отсликување на едно полураспаднато општество, а не е единствен пример.
|
||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #3 Posted: 14-Mar-2022 at 18:41 | |
колку и да ги браниме концептите од после земјотресот, факт е дека се направени за стандарди од одредено време, закаснети со изведба, па застанати во тоа време... за да се среди целиот урбан комплекс потребно е комплетно да се ре-испалнира транспортниот центар и поставеноста на институциите во него, да се збогати со содржина и да се модернизира
неговото пропаѓање е поткрепено од скоро целосното отсуство на интерес за користење на железница кај нас, и пропаѓањето на поштата како доминантен сервис во комуникации од минатото може да се направат мали корекции и шминки како што пробаа да направат со тереминалот на железничката и дел од просторот околу, ама се тоа е ситно, што исто така пропаѓа после некое време просто од некористење, незаинтересираност и непрофитабилност за да се одржува |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21153 |
Quote Reply #4 Posted: 14-Mar-2022 at 21:59 | |
Не треба некоја преголема инвестиција да се сменат гнасните плочки кои се тотално уништени и премногу лизгави при дожд и снег,исто така да се тргнат сите тие билборди искршени инфо табли или што и да биле на времето.
Барем малку да се среди бидејќи ако се чека да живне железницата тоа значи дека ќе пропаѓа и наредни 30 години минимум. Ваква е и состојбата со ГТЦ и со многу други објекти кои се тотално запоставено и на кои едноставно им поминале добрите години.Но не би требало да останат како руини среде град. |
||
Carpe diem
|
||
гитардемон
Senior Member Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
Quote Reply #5 Posted: 14-Mar-2022 at 23:46 | |
Доколку некогаш се воведе приградска железница тогаш местото ќе живне. Дотогаш, ќе имаме една полураспадната босанска (по газдите) автобуска со казино во неа, и нешто што наликува на железничка станица. Edited by гитардемон - 14-Mar-2022 at 23:47 |
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
skopskodete
Senior Member Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
Quote Reply #6 Posted: 15-Mar-2022 at 12:53 | |
Треба естетска реконструкција, а добро би било и да се смести тука и музеј за железничкиот сообраќај, а кога би се вовела приградска железница (и до аеродром), интегрирана со автобускиот превоз, местово ќе живне. Не сум експерт ама мислам и дека треба и некоја вентилација во преминот, а нормално и да се смени осветлувањето и плочките.
|
||
user8642
Senior Member Joined: 18-May-2020 Online Status: Offline Posts: 2037 |
Quote Reply #7 Posted: 15-Mar-2022 at 18:40 | |
Кога ќе видам по свет дека големите железнички станици по големите европски градови добиваат IATA кодови (кои патем ги снемува како IPv4 адреси), и настанува некое мерџање на авионскиот сообраќај со железничкиот, се си мислам дека ќе фати еден сосема поинаков ветар во овој бизнис. Ќе дојде утре некој концесионер како "TAV" или таков сличен, ќе ги земе под концесија сите железнички станици од Виена до Истанбул и до Атина кои му се од интерес, и ќе оперираат на неговите станици приватни железнички компании како AmTrak и такви, или државно-способни како DB или SNCF, и тоа е тоа. Останатите селски помали ќе бидат менаџирани со некој joint-venture меѓу општините на чија територија се и некој национален превозник, ако уопште се најде таков да има интерес.
Нешто како што DHL на светско ниво, а дома Фалкон, Глобко и остали, и сличните како нив ќе ја доубијат традиционалната пошта. И на крајот она малку ситно што ќе остане како јавна универзална услуга ќе отиде под некаква концесија. Некои постари генерации со комунистички миндсет на ова гледаат како немоќ на државата, некои попаметни помлади како мене гледаат opportunity. Edited by user8642 - 15-Mar-2022 at 19:36 |
||
FT
Senior Member Joined: 22-Jun-2010 Location: Kocani Online Status: Offline Posts: 573 |
Quote Reply #8 Posted: 15-Mar-2022 at 20:30 | |
И јас сум млад, ама мислам дека основните работи(транспорт, здравје, образование, основни прехранбени продукти) треба да ги обезбедува државата. |
||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #9 Posted: 15-Mar-2022 at 21:17 | |
за да се направи добра промена, мора прво комплексот да се реши функционално и да се искористат неговите потенцијали максимално, за да тргнеме од мртва точка дел од ова можеше да го реши креирањето на локална железница во вид на ЛРТ што со моменталната железничка мрежа ќе ги покриеше поголем дел од периферните делови на градот а главниот терминал ќе бепе тука, ама за жал сегасеуште има 0 заинтересираност од градските власти за тоа |
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
zabegan
Senior Member Joined: 01-Jul-2008 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 7859 |
Quote Reply #10 Posted: 15-Mar-2022 at 21:19 | |
|
||
Architects create dreams...politicians create nightmares
|
||
Denko
Senior Member Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
Quote Reply #11 Posted: 15-Mar-2022 at 22:34 | |
Makedonskiot problem se vika (ne)odrzuvanje na objektite, bez razlika dali se drzavni ili privatni. Odrzuvanjeto cini a Makedoncite se poznati po neplakanje, taka sto poveketo objekti odnapred se osudeni na propaganje. Tuka isklucok se bogatite institucii (banki, ESM, Telekom i najvaznite drzavni objekti).
|
||
The Wild Boy
Senior Member Joined: 19-Jan-2020 Online Status: Offline Posts: 504 |
Quote Reply #12 Posted: 07-Apr-2022 at 21:11 | |
Некои од локалите се реновираа.
Џабе што Железничката станица се реновираше, нема ама апсолутно никаков проблем средено. Најголемиот проблем е тоа што капе и тече вода. Буквално одводот за вода нема никви цевки водата да се излева во канализација... дали така било направено за време на Југославија, незнам? Ако било, тогаш голема грешка е направено... Кога е зима, и кога заладува, знае водата што капе да зе замрзне и буквално се формираат кристали, кои што некои можат да паднат и да повредат некого... Кога е влажна патеката, плочките се многу лизгави... тоа треба да се среди. Шахтите што се еден голем чир, стаклата искршени, графитите, едноставно кога возиш испод железничка како да се наоѓаш во некој дистопичен свет, нема живот железничката станица... блееш во бетонско сивило, кое што загноило со текот на годините од никвакво оддржавање. Горниот дел на железничката станица, па барем тие 4-5 перони кои што ги реновираа се генерално ОК, ама реновирани се пероните само блиску до самиот внатрешен дел. Другото е се... грдосија. Јас би го сменил и тој железниот кров кој што е рѓосан од горе, нема смисла веќе. Гледам имаат и такви едни не - доизградени мали зградички, ваљда тие биле планирани за лифт. Ако можат тие да се пренаменат и да може да се доаѓа со лифт од други делови на Железничката станица тоа ќе биде голема предност. Да се избели, целосно комплетно станицата. Испуканиот бетон повторно да се испрска, да се исчисти од комарци, инсекти, прозорците, вратите, се тоа да се смени. Ништо немаат сменето уште од кога е изградена самата Железничка станица. Би и ставил и некаква по - модерна и жива фазада... многу работи треба да се сменат овде. Плочките да се сменат, да се стави нешто што не е лизгаво, да се среди и запустениот дел ококу самата Железничка станица. Добар потег беше тој да се наместат паркинг места, или да се пренамени делот за нешто друго корисно испод Железничката станица, за да не се лепат бездомници. Некое паркче во близина, подобра пристапност за велосипедисти. Ако, и кога ќе се изгради градско - приградската Железница, и ако можеби на некој градоначалник во иднина ќе му текне да изгради Метро во градов и да ги реши сообраќајните проблеми, тогаш овој Транспортен Центар може да заживее. И секако, ако се подобри и железницата во Македонија.
Еве како изгледала железничката станица при нејзиното отварање: https://youtu.be/qOyBXI3C35o И кога ќе погледнеме статистички, за 8 милиони превезени патници оваа железничка станица опслужувала добро. Еве ви примери како би можеле Железничката Станица и Транспортниот центар да се пренаменат: https://marh.mk/josif_nikolovski_zeleznicka_skopje/ https://marh.mk/parking-za-velosipedi-petrovski-paskovska/ https://marh.mk/proekt-kenzo-nov-javen-gradski-prostor/ Има доста интересни предлози објавени на овој вебсајт. Дури гледам имаат направено и за Куманово и Велес. Навистина одлично, и добра креативност. Само за жал во оваа држава нема кој да ги слушне овие артисти и креатори, туку секогаш се става политички интерес пред се. И затоа градот ни оди во погрешна насока, и од урбанистички аспект и од било каков друг. Генерално за Железничката станица самата форма не е лоша. Просторот го има, изгледот од аспект на форма не е лош, локацијата е ОК, па дури има и дополнителен простор за платформи и шини ако погледнете на мапа се гледа убаво. Сетоа тоа може да се искористи, да се пренамени, се во зависност од потребите. Ќе треба доста работа да се среди овде, а може да се направи нешто убаво од овој транспортен центар па да заличи на нешто, а не да биде дел од градот загубен во тоа минато време, во тој минат век... Нема поента повеќе за дискусија, ако некој од власта и од градот не се нафатат да променат нешто. Ама гледајки последниве 20-30 години колку се имаат нафатено... Edit: И во врска со Метрото, имам нешто на ум, да го завршам планот, да го презентирам ќе се дискутира во врска со тоа како би можело истовремено Скопјанка, Транспортниот Центар и Веро Шопинг Центарот да бидат поврзани со една станица. Edit 2: Инаку, знае некој кога бил отворен Булеварот од Железничката станица до НБРМ? Знам дека на почеток било само 1+2 улица. Која година се има направено целосен булевар? За другиот дел од Булеварот К.Ј. Питу знам дека е завршен доцните 80-ти. Корегирајте ме ако сум грешен. Edited by The Wild Boy - 07-Apr-2022 at 21:14 |
||
The Wild Boy
Senior Member Joined: 19-Jan-2020 Online Status: Offline Posts: 504 |
Quote Reply #13 Posted: 07-Apr-2022 at 21:21 | |
Овде има повеќе информации во врска со паркингот за велосипеди:
https://skopjelab.mk/redizajnskopje/velo-parking/ |
||
FT
Senior Member Joined: 22-Jun-2010 Location: Kocani Online Status: Offline Posts: 573 |
Quote Reply #14 Posted: 07-Apr-2022 at 22:09 | |
Железничката може да изгледа нереално добро. А сега изгледа нереално лошо, буквално се што не е people friendly го има во, околу, и под станицата.
|
||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21153 |
Quote Reply #15 Posted: 12-Jun-2022 at 14:38 | |
Видео и фотки со дрон од Скопската железничка, Портата на Скопје е оставена на забот на времето
Откако во скопскиот земјотрес од 1963 година старата Железничка станица била драстично оштетена, во годините кои следувале Скопје добил разни проекти за нови градби. Таков бил и проектот за јапонскиот архитект Кензо Танге за нова железничка станица, кој сепак не бил остварен според неговите планови. Целосниот проект била мега структура наречена Градска порта чиј составен дел била и железницата. Старата железничка и натаму се користела сѐ до денешниот ден кога во во 11:30 часот заминал последниот воз со што таа станица заминала во историјата. Зградата на станицата, која земјотресот драстично ја уништил, од 197о година служи како Музеј на Град Скопје. Потоа, во 12:35 часот пристигнал првиот воз на новата Железничка станица со што бил означен почеток на една нова ера. Железничката е дел од комплексот наречен Транспортен центар и се наоѓа помеѓу населбите Пролет и Маџир Маало од една и Мичурин и Острово од друга страна. Има 10 колосеци поставени на масивен бетонски мост, долг 2 километра. Изградена е во бруталистички стил и се градела 10 години. За жал денес железничкиот сообраќај е заборавен од државата и народот не ги ползува придобивките од ефикасен железнички транспорт. Скопската Железничка станица е оставена на забот на времето и функционира минимално. https://skopjeinfo.mk/video-i-fotki-so-dron-od-skopskata-zheleznichka-portata-na-skopje-e-ostavena-na-zabot-na-vremeto |
||
Carpe diem
|
||
skopskodete
Senior Member Joined: 17-Feb-2017 Online Status: Offline Posts: 926 |
Quote Reply #16 Posted: 12-Jun-2022 at 21:24 | |
Ваљда едно 5-10 милиони евра требаат за да заличи на нешто Железничкава т.е. не само да заличи, туку да има целосен покрив (на пример стаклен) итн.
Edited by skopskodete - 12-Jun-2022 at 21:25 |
||
stef4o
Moderator Group Joined: 20-Oct-2015 Location: Skopje Online Status: Offline Posts: 21153 |
Quote Reply #17 Posted: 13-Jun-2022 at 07:16 | |
Треба многу да се вложува но сепак капацитетот е голем и неискористен.И автобуската е за никаде,од сите страни тече при дождови,премногу нечисто,внатре слабо осветлено,плочките од Зегин кон Шехерезада и паралелно отспротива се катастрофа.Освен две-три трафики,пошта и една дискотека скоро и да нема други содржини.Не верувам дека и во наредната деценија ќе има некое инвестирање.
А и околината е прилично запуштена,хаварисани возила,стари објекти на трасата за бул.Борис Кидрич,диви населби кон Ист Гејт така да целиот потег е за никаде долги години. |
||
Carpe diem
|
||
MKDSTRUGA
Senior Member Joined: 20-Jun-2018 Online Status: Offline Posts: 463 |
Quote Reply #18 Posted: 13-Jun-2022 at 09:18 | |
Нема поента да се среди станицава кога пригуте низ државава се просек 60км/х. Се ќе има смисла ако се поврзат коридорите 8,10,и10д со брзи возови по 200 км/х. Тогаш би имале значаен проток на патници преку железничката станица.
|
||
гитардемон
Senior Member Joined: 19-Feb-2008 Online Status: Offline Posts: 5424 |
Quote Reply #19 Posted: 13-Jun-2022 at 11:59 | |
Делот кој припаѓа на македонски пошти треба да се издава како канцелариски простор, а трите колосеци кои немаат ни шини (се гледа на сликата) треба да се зазеленат и да бидат јавно достапни како катче за одмор. Автобуската пак (бошњачка енклава каде не се издаваат фискални), треба да се цивилизира и да се издаде на друг ентитет.
|
||
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
|
||
Denko
Senior Member Joined: 14-Aug-2010 Online Status: Offline Posts: 2271 |
Quote Reply #20 Posted: 13-Jun-2022 at 13:00 | |
Zeleznickata bukvalno izgleda kako napusteno mesto.
|
||
Post Reply | Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |